Halaman

Kawan-Kawan Blog MyCorNer..SELAMAT DATANG

Ahad, 3 April 2011

Masa tu aku panik

Korang pernah tak 1st kucing injured...apa yg korang akan lakukan..aku ms tu mmg panikkkk
Kenangan ni paling yg tak dapat dilupakan....
Gini citernyer...masa tu hanya kuning masa tu aku bela. .biasanya kalau time aku balik kerja nampak je kelibat aku buka pintu pagar dia akan akan tunggu untuk diberi santapan..Hari mcm biasa aku balik kerja, nampakla kelibat kuning berlari2 naik atas rumah...aku assume tentu dia tak sabar nk mkn..
dia duk sembunyi camni la di bawah meja yg ada alas  (ni bukan gambar dia)


Bila time nak bg makan aku panggil dia tak menyahut pun...memang pelik..jenuh cari situ cari sini..pastu nampak la ekor terjuntai di bawah meja tel yg ditutupi alas..aku pun ambik la dia wat kuar..bila tengok muka dia meleleh darah  kat mulut & hidung. Cuma aku tak pasti darah tu kat hidung ke? mulut ke? tp yg pasti hidung dan mulut ada darah...nak nangis rasa bila tgk kuning kene camni..buntu2 tak tahu nk wat apa ni.panik ni panik.habis msg member2 tanya Klinik Vet yang berdekatan...baru aku teringat petang2 camni maner ada Klinik Vet buka..kalau klinik untuk manusia adalah bukanya 16jam..

Aku ambik keputusan lumurkan ubat gamat untuk luka2 tu selepas disarankan oleh mak..(x terfikir la nk snap gambr kecederaan tu tgh sedey tauuu)..marah2 si kuning  p sentuh luka2 dia..yelah kalau kita tentu sakit jugak kan..bukan saja2 sentuh tp nk letak ubat...aku rasa kuning luka camni sebab bergaduh....


Sekarang ni kuning makin garang pantang nampak kucing luar ada kat kawasan rumah pasti di kejar2nya berbeza kalau dulu dia tak berapa berani nak bergaduh bila ada kucing luar mai kat umah...bak kata pepatah pengalaman mendewasakan dia..kira dah jadi ketua keluarga  garang & tegas tapi manjanya tetap ada..meowwww 


Kuning memang la dia ni sukerr cr pasal

0 comments:

Catat Ulasan

CoMMent SiKiT

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...