Halaman

MyCorner Friends

Rabu, 6 April 2011

PuMa Dah Jadi MuMMy

Maknernye aku dh jadi moyang la..huhuhu


inilah saya PuMA
Lepas Maghrib aku perasan PuMA x larat nk jalan... asyik duk atas lantai jeee, mujur lantai tu siap lapik ngn kain ..aku anggap mugkin dia dh tak larat sgt nk bwk perutnyer...

Tetiba rs nk suruh dia msk dlm umah je, aku pun agkat dia .. 
Time ni bila aku buka pintu bilik asyik nk masuk je walaupun duk sekat ngn kaki x bg masuk....

ermmm lain macam PuMA ni, biasanya kalau dh sampai masanya bakal2 ibu kucing akan mengeow2 n asyik mundar mandir jeee...tp tidak pada PuMA..Dia cuma mengeow bila aku panggil....

Memandangkan ada kotak siap2 stanby utk dia.. terus aku ambil n lapikkan ngn kain...

Nampak nafas PuMa lain sgt ..ye lah duk tarik nafas panjang2 pastu perut dia cm mengeras gitu..

Bila aku letakkan dia dlm kotak tu sambil gosok2 terus dia duk dlm kotak tu cuma x pasti memang dh cukup bulan ke? 

Dalam 8.35 mlm tadi (5/4/2011) memang sah telah tiba saatnya.pada awalnyer nmpk cam susah je, aku & adik try gosok2 perutnyer..rasanya dlm suku jam jugak PuMA duk meneran.kadang2 nmpk mcm smpi nk tertido dia, kesian pulak aku tengok...ye la 1st time kn...

aku telah menjadi ibu
Aku tinggalkan kejap PuMA & mintak adik aku tengok2kn dia sementara nk p solat Isyak...Siap doakan moga2 PuMA senang lahirkan baby2nyer...

Lepas selesai je solat tengok2 dh 2 ekor dah, dua2 black ikut baka maknyer.Yg ke 3 & 4 warna dia mcm brown2 gitu, warna yg ni lain sket maknernyer komuniti kucing dh jadi 14 ekor kesemuanya... Selamat, Selamat...maka aku tinggalkan PuMA untuk laksanakn tugas sbg ibu..

Dlm pkl 9 lebey abg aku saje2 p jenguk PuMA & familynyer errmm dia bgthu bukan 4 ekor tp 5 ekorrr...hitam jgk warnanya....so dah jadi 15 ekor laaaaa..

inilah baby puma...tengah fikirkan nama diorg2 ni

Adik-beradik PuMA tercengang2 dgn suara anak2 kucing yg belum didengar sebelum2 ni. Siap2 jenguk dlm kotak nk tahu kejadian apa hehehehe..

ehhh kalu korang nk tahu korang dah jadi pak sedara...mak bapak korang dh jadi datuk n nenek & aku dh jadi moyangggg

anak ibu
Apa2 pn Tahniah PuMA menjadi ibu dlm seusia 7 bulan................

0 comments:

Catat Ulasan

CoMMent SiKiT

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...