Halaman

Kawan-Kawan Blog MyCorNer..SELAMAT DATANG

Isnin, 30 Julai 2012

Kucing baru

ermm x abis2 orang yang pendek akal membuang kucing di rumah orang ..orang nak bela kucing kita pun nak bela..dah kalau nak bela jagalah welfare..xkn nk time yg comel2 je..sakit sikit buang dah tu p buang kat umah orang yg sememangnya dah bela kucing byk...aduhai aku paling pantang kalau kejadian camni..tolong ye kawan2 doakan sy sentiasa mampu mejaga mereka..saya paling bimbang jika terlepas pandang andai terjadi apa2 ke atas diorg..sy pun punyai kewangan yang terhad dan byk kekangan yang perlu dihadapi ..apabila ditambah sekor demi sekor dibuang kat rumah saya mestilah saya angin satu badan..lgpun kelengkapan sy bukan mencukupi utk semua..dan bukan senang utk kucing yang sedia ada serasi ngn kucing luar..amat susah ..ditambah pula dengan keadaan saya kesihatan pun kurang mengizinkan asyik sakit situ dan sini..sedey dan kecewa tau tak bila orang yang tak cerdik ni membuang sesuka hati..hanya kerana masalah yang dikira boleh dirawat sendiri di rumah...hati saya x tenang jika dibiarkan kucing ni  tanpa tempat tido..risau diganggu kucing liar...nak bawak masuk dalam umah pun xleh bertembung dgn kucing umah especially yg 4 ekor (Simba,Leo,Chiko, Nemo) terlalu garang...dgn Kuning pun yg 4 ekor ni nk cari gaduh..pening2


dipakaikan collar kutu sbb ada kutu risau menjangkiti kucing2 lain ..jenuh plak nnti nak hapuskan kutu
faham2 je lah kn
 Dijumpai dirumah pada 12 Jun 2012..diberi nama Tompok
sewaktu temui, mata tompok merah dan dipenuhi tahi mata...gambar di atas matanya telah dicuci dgn air suam dan diletakkan terramycin.

Nota: Kawan baru NG..abisla kene buli budak ni

4 comments:

Iela Lullaby berkata...

sama la ngn sy...mentang2 sy suke kucig..dorg buag dpn uma sy...skrg nie de stray cat 3 ekor kt dpn uma..tp tk dpt nk bwk masuk...'legend' kt uma tu mau terkam je kucig2 tu...terpksa la mmbela outdoor sje..tiap2 ari bg mkn..de mse tngkap mndiekn bg mkn ubt.. huuhuhu

nur anis berkata...

kesiannya..orang suka buang kucing dekat rumah orang yang bela kucing...rumah saya selalu jadi mangsa...

cacamarba berkata...

kesianny mata die..bersabar la ye..setiap kali kite bagi diorg makan,diorg akan mendoakan supaya kite murah rezeki..insyallah..

meowwmania berkata...

hishh mmg geram lah kalau berdepan dgn situasi mcm ni, tapi tulah bila dah dpn mata mmg tak sanggup nak biarkan

moga diperluaskan rezeki kamu sekeluarga, amin..

Catat Ulasan

CoMMent SiKiT

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...