Halaman

Kawan-Kawan Blog MyCorNer..SELAMAT DATANG

Jumaat, 20 Januari 2012

Bertempiaran lari

Memang tak sangka..niat nak letak sekali Leo,Chiko, Nemo n Simba dlm umah kucing bersama2 yg lain lebur..Mana taknya hampir je maghbrib letak kesemuanya dalam tu kecuali Kuning diakhiri dgn bunyi bising.baru je brp minit naik atas rumah...mati2 ingatkan ribut n insiden atap terbang berulang kembali rupa2nya kejadian dalam rumah kucing semuanya tgh berusaha melarikan diri apa sahaja laluan yg dirasakan boleh dilalui.
Yang paling kesian Kuya tersangkut pada jaring belah atas takut nak bergerak ..sudahnya kene panjat ambil dia...
Ingatkan Kuya je dalam tu..rupanya Nemo pun dlm tu jugak..tu pun slps sejam baru perasan tgk ada yg duk bwh kerusi...
Ni gambar yg diambil pagi tadi..mlm tak ambil sbb x brp clear


Gambar kiri: Jaring ni terbuka..kebanyakkan kucing lari ikut sini..jaring boleh terbuka sbb diorang langgar jaring ni..
Gambar kanan: dah siap paku semua


ni pandangan belah atas..kene paku kan semula

Gambar kiri: Jaring ni pun dah koyak jugak yg ni belah bawah.
Gambar kanan: ni siap jahit ngn tali rafia


Gambar kiri: Tengok keadaan berselerak..malam tadi mmg ada air kencing menitik2 ..ketakutan agaknya
Gambar kanan: tempat poo n pee dah bersih  siap basuh2 nak kemas pagi tadi
Siap basuh n jemur..

Woody liter n pasir berterabur


 Gambar kanan: Ni tempat makan diorang...asalnya lagi bersepah2..sempat kemas sikit..maklumlah makanan kan kalau berterabur semut ke apa ke...
Gambar kiri:dah siap basuh n kemas


 Besen tempat diorang poo n pee pun pecah jugak...

 Ni abang tengah baiki kerosakan ..

 Dah bersih..siap basuh2..kebetulan jadual membasuh rumah diorang hari ni


Ni si Junior n Leo ikut dlm proses pencarian kucing2 lain yg belum balik lagi..tapi pencarian hampa..sampai sekarang Simba, Toma n Kelabu tak nampak bayang (yang lain semua ada kat rumah fobia semacam je Kuya la paling ketara sekali). Yang paling risau Simba sbb dia x pnh p jauh, Toma plak ni mmg penakut..ke manalah diaorg pergi..Si Kelabu cari tempat biasa tak jumpa..tp adik kat situ bgthu ada nmpk hrp2 itu mmg dia..Kene balik rumah plak..nak mandi makan n rehat jap..penat n semalam tak lena tido asal dgr bunyi kucing terjaga je

Nota: Napa boleh camni? ermmm sambung petang karang plak cari

3 comments:

DC berkata...

semoga mrk cpt balik ke rumah.. goncang la tin biskut ke.. hidang la wet food ke.. mana tau depa dapat hidu.. nanti hana beli la dawai yg agak lebar doublekan dgn dawai plastik yg koyak tu.. apa2 pun akak rasa kena gak buat dinding sebelah menyebelah..

meowwmania berkata...

harap2 yg lain cepat pulang dan selamat..

agaknya ada yg bergaduh kot kat dlm tu, tu yg berkecah

NoRHaNa CorNER berkata...

akak DC:Alhamdulillah semua dh dijumpai..igt nk wat camtu tp kene budget n idea nk wat design huhuhu..wat ms ni yg xleh ngam tu duk dlm umah mcm biasa
MM:mungkinlah kot..mmg merata2 tempat diorang lari

Catat Ulasan

CoMMent SiKiT

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...