Halaman

Kawan-Kawan Blog MyCorNer..SELAMAT DATANG

Jumaat, 10 Jun 2011

RuJuk Vet Kuantan Plak

Aku perlukan jawapan dari apa yg aku tgk kesakitan Kuya alami..terima kasih teman2 FB di KTAJ  memberi pandangan...

Sebelum tido terlintas di benak jika Kuya masih berkeadaan demikian utk di rujuk Veterinar Kuantan..puas aku search n google dptla no telefon.. lokasinyer aku masih blur lg..tp apa2 pun seme mende tu kene standby

Dalam duk fikirkan hal Kuya, Toma plak tetiba terhencut2 kaki...rupanyer ada luka sikit..

Dlm pkl 8am lebey sket aku+adik berangkat dgn membawa Kuya dan Toma bersama...

Nak elak kesesakan kene bertolak awal...


Toma di letakkan dlm sgkar


Kuya plak di dlm kotak di pangku oleh aku 


mulanya memang ltk dlm sgkar tp Toma nk join skali duk dlm kotak so terpaksa bhnti utk asingkan mereka...





Ini sepanjang perjalanan kami

Pandangan terhad...apa yang penting pergi awal boleh balik awal n dpt elakkan kesesakan

kaki kuya basah sbb sering dijolokkan ke dlm mulut


Lihat sepanjang perjalanan kami tidak sibuk spt hr2 biasa sbb hari Jumaat  adalah hari rehat di Terengganu so xdelah org berpusu2 di jalan raya


Toma duk membebel je dlm sgkar spnjg perjalanan


ni zoom dekat pada mulut kuya 


Toma yg tension dikurung begitu lama

kira dh bercampur pening ni sbb perjalanan pergi ambik masa dlm 2jam lebey jgk


Sampai je di Klinik Vet Kuantan..masalah lain plak selain drp ulser..perut kuya membengkak & dikatakan bernanah...
bukan normal ke bengkak?? 
pembedahan yg kena caranya tak lah jd lagu tu kata beliau..
pulak tu ada nanah..kesiannyer kuya
^
^
^
Tiada apa yg dpt dibuat di Vet Kuantan memandangkan kuya telah disuntik di Vet Kerteh belum pun melebihi seminggu. Makanya mereka mencadangkan teruskan memberi pil antibiotik dan sapu oral aid di bibir n mulut kuya..dan perut kuya di sapu cecair utk mencuci ..
+ve..+ve +ve
masih ada alternatif utk diusahakan ..antibiotik mmg kene paksa Kuya makan..

Toma plak di sapu cream+iodin+cucuk



Ni muka ngantuk lps kene cucuk kot



Kuya tido masa on the way balik

Ni dh bangun plak terkejut ntah apa yg dinampak

muka tak puas hati lah tu..sabar Toma..kejap lg dh nk sampai umah

So far pkl 1 kitorg dh selamat kembali ke rumah...perut pun dah berlagu dongdang sayang mintak diisi...maklumlah x smpt nk b/fast..terus branch hehehehe

3 comments:

GtHans berkata...

siannya..moga cepat sembuh..

ery D cat berkata...

sian kat semua ni..
moga cpt smbuh yer..
aduh..jauh nau perjalanannyer..
sib bek bdk2 ni bertahan x muntah2..:P

NoRHaNa CorNER berkata...

doakan utk diorg ye...mmg jauh..mujur x muntah..tp nmpk si Toma cam mabuk2 pening..biasa nk p vet kerteh 10 min dh smpi..ni 2 jm lebey..Kuya diam je..apa2 pun berhrp sgt moga2 semenya kembali sihat

Catat Ulasan

CoMMent SiKiT

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...