Halaman

MyCorner Friends

Jumaat, 1 April 2011

Ibu bapa sebagai Motivator TERUNGGUL

Bila dengar pakar motivasi  Hj Mohd Fadzilah Kamsah dijemput utk program anjuran KSKT mmg excited sgtla..yelah kalau beliau online di TV or radio mmg aku suka dgr..ni apa lagi bila dpt bertemu sndiri 'face to face'..


Sebelum bertolak ke TATiUC seperti biasa aku sediakan b/fast utk anak cucu bulus aku...hari ni aku tgk si Toma cam serabut je ngn bulu2 nmpk kembang n x nk mkn ...adus nape plak ni..baru2 ni si Boncel muntah2 tp dah sihat & kembali nakal hari ni Toma plak...


Apa aku nk buat ni???? kesian plak kalau tinggal dlm keadaan dia xnk mkn..aku pun kene guna taktik memaksa..aku ambik ikan rebus lenyek2 n paksa ke mulut dia..at least dia nak jgk mkn sket lega hati aku...air nyior pn aku  cuba try 'semburkan' ke dlm mulut dia.minum jugaklah dlm 3 kali 'sembur' pastu dah xnk dah..pastu naik atas rumah mengadu kat mak dia (mak no.2 Toma)sbb kene paksa dek aku...





Ibu tiri Toma (Kecik) pujuk Toma
ala cayang-cayang..nape ni kalau tak makan nanti lagi tak sihat...makan yeeee cayang nnti mak temankan...



Tengok mak dia pun back up aku....hehehehe...apa2 pun harap Toma sihat bila aku balik petang nanti



7.30 am spt biasa aku tinggalkan diorg coz kene p program motivasi...




Sesi pendaftaran bermula pukul 8.00am coz program bermula 8.30 am


Motivator masuk ke dewan dalam 8.20 gitu...
awalkan???
ada pengajaran kat sini cuba fikir2kan





Walaupun nama beliau Dato' Dr Haji Mohd Fadzilah Kamsah tapi beliau lebih selesa di panggil Haji tanpa gelaran2 lain..ada pengajaran kan? Fikir2kan

Katanya dia dpt mengingatkan dirinya ..





Nak nasihatkan orang kita kena buat dulu,
jangan cakap tak serupa bikin yaaaa 

sambil memberi motivasi & nasihat kepada orang lain dlm masa yang sama ianya ditujukan kepada dirinya sendiri kata motivator terkenal ini...





manusia tidak boleh mengubah manusia yg lain...hanya manusia boleh ubah dirinya sendiri- betul saya setuju




Jangan risau jika anak2 tak mendengar cakap kita..risaulah anak sentiasa melihat perbuatan kita

Bagilah nama kpd anak nama yg baik2 & panggil la ia juga dgn nama yg baik2 ..ketahuilah panggilan yg mempunyai makna merupakan doa kepada penama itu...



Susah nak dapat jodoh??? Kene sentiasa memaafkan orang...

 bg yg berhutang anda dimaafkan tp bukan dihalalkan hutang anda..


apa bulan kelahiran anda????berkait rapat dengan peribadi diri



tgk tulisan pun blh kenal camner peribadi kita ni...size 9mm, 8mm, 6mm.... 
ada yang straight,ada yg condong ke kanan, ke kiri
haaaa  tandatangan pun gitu jugak

Tiga Doa Mustajab
Terima kasih Haji kerana turut mendoakan kami hadirin yang menghadiri program ini kerana Haji tergolong antara 3 golongan itu..




Insyaallah segala ilmu yg diperolehi akan dipraktikkan. Banyak ilmu yang berguna diperolehi...Program habis dalam pukul 5.30....


0 comments:

Catat Ulasan

CoMMent SiKiT

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...