Halaman

Kawan-Kawan Blog MyCorNer..SELAMAT DATANG

Isnin, 27 Mei 2013

keselesaan cage kucing

kawan2 yg masih kurung or jadikan cage tmpt tido anak2 bulus...sini saya saja2 nak share ..
bukan apa kesian jugak kan diorg nk tido berlapikkan jaring2 cage je..apalagi kalau cage berkarat lagi memerlukannya yelah kita tak tahukan karat2 tu mungkin boleh memudaratkan kesihatan kucing

ada beberapa jenis yang boleh digunakan..hehehe saya x igt nama mende alah ni semua

yg ni kalau ada habuk2 at least akan jatuh kat bekas bawah sbb lubang besar..ala biasa kita guna lapik kat bilik air utk elak gelincir 

 yang ni lubang2 kecik habuk2 pn blh jatuh ke bawah..tp kene rajin2 jugak la  bersihkan..yang ni biasa kita guna lapik kat dapur, atas almari, lapik solat 


 gambar yang atas ni biasanya kita guna sebagai alas kaki dlm kereta atau dalam umah..Ianya juga sesuai digunakan untuk lapik dalam sangkar kucing..tapi kene rajin bersihkan sbb habuk2 akan terkumpul  dicelah2 mat tu..

satu lagi lapik kain yang tebal sedikit ...kalau boleh guna kain yang jenis sejuk sket yg materialnya drp kain kapas or cotton ..haaa yang ni pun kene rajin cucikan ye sbb debu dan habuk berkumpul atas kain tu ..

camni la rupanya saya melapik cage anak bulus yang 4 ekor ni


4 cage dibuka dan disambung dan diikat..berbentuk L  termasuk tempat diorg poo and pee...

6 comments:

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P berkata...

kalau berlapik tambah kerja tapi kesian plak dorang jalan atas cage berlubang kan.. yang 1st tu saya pakai :)

meowwmania berkata...

kite bese pakai suratkhabar pastu lapik lg ngan kain, mmg leceh nak slalu tukar tapi sebab jarang cagekan budak2 tu kan, cuma bila ada kes2 tertentu jelah hehe..

NoRHaNa CorNER berkata...

@Mrs.Yana @ K.M mana2 pn x kisah..janji diorg selesa

NoRHaNa CorNER berkata...

@meowwmaniakat umah suratkhabar paling xleh sbb diorg suka koyakkan..mmg kita kene rajin2 bersihkan..

Tanpa Nama berkata...

Salam... nak tanya, macam mana nk sambungkan sangkar2 tu ye? especially yg belah tgh sudut corner tu... boleh terangkan tak? tima kasih byk :)

NoRHaNa CorNER berkata...

maaf lambat reply, memandangkan cage tu blh dilipat ..so saya lipatkan dikiri kanan tu ke dalam..dan digabungkan dgn cage lain untuk kukuhkan kedudukan dan gunakan tali utk kemaskan kedudukannya sekaligus mengelakkan ianya jatuh...

Catat Ulasan

CoMMent SiKiT

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...