Halaman

Kawan-Kawan Blog MyCorNer..SELAMAT DATANG

Khamis, 29 November 2012

Puma dalam kenangan 28 November 2012

kenangan demi kenangan  

Puma sempat bersama kami sekeluarga 2tahun 3bulan 



 saat disusukan ibunya..baru je beberapa hari umurnya

saat  kanak2 nakal..comey je kan

saat dara sunti..sape kata hitam x gorjes...


bunga dalam lingkungan adik beradiknya ..



 saat menjadi ibu


 kucing yang paling bersih dan paling jarang sakit..itula puma

 boleh makan berjemaah..tapi itu semua kenangan2 indah yang  sempat dirakamkan

tetapi kini puma dah tiada ..tiada lagi sahutan bila dipanggil ..tiada lagi larian yg mengada2 sambil membebel bila dipanggil pulang ...

arrghh aku begitu rindu untuk panggil "Puma meh balik..."


ALKISAH PAGI TADI 28 November 2012

Rutin harian memberi makan diorg semua sebelum pergi kerja..biasanya puma la yang berebut ..tapi pagi tadi puma tidak seperti biasa hanya duduk diam langsung tidak menyahut bila dipanggil
sudahnya ku nampak puma terberak serangga yg dh mati dan muntah makanan...

di kawasan basah tu la kesan muntah dan puma terberak..


di sofa ini la ku letakkan puma sementara mencuci rumah kucing siap bgthu "puma jangan lari ye duk diam2 tau"memang puma duk diam je



bila telefon umah setibanya puma pulang dari Vet mak bgthu Puma cuba bangun...igt semakin sihat doa ku masih xputus agar puma kembali sihat..sekali dpt msg puma dah xde..mcm x percaya je...mengalir air mata tak dpt ditahan2 w.pun di tempat keje..

tapi apakan daya sudah sampai masanya puma pergi jua, di bawa ke Vet dan hatta berdoa sekalipun jika dah ajal menanti tak usah salahkan diri

kubur Puma di temani Toma

semuanya menjadi kenangan ...puma sayang walaupun kamu garang tapi dalam hati kamu, kutahu  ada taman...

Nota: kalau panggil Toma(Omma)  pasti Puma(Mek Ma, Ema) pun menyahut sama...

REST IN PEACE SAYANG....

8 comments:

ery D cat berkata...

RIP puma...sbr yer hana, phm perasaan tu...dia dh tenang di sana...

meowwmania berkata...

sedih sgt :(

Puma dah kembali di sisi penciptanya, sabar yer..

Rosmawati Yusof berkata...

Damailah Puma disisi PenciptaNya...

http://wonderfurrworld.blogspot.com/ berkata...

nangis baca entry ni.tingat saat wiwi mati..

NoRHaNa CorNER berkata...

@ery D catmekasih ery..moga2 begitulah

NoRHaNa CorNER berkata...

@meowwmaniammg sedih sbb mmbsr dpn mata smpi jadi ibu..itulah setiap yg hidup pasti akan pergi jua ..Tq MM

NoRHaNa CorNER berkata...

@Rosmawati Yusof moga2 begitulah..

NoRHaNa CorNER berkata...

@http://wonderfurrworld.blogspot.com/ mmg sedey bila kucing yg kita bela mmbsr depan mata pergi wat selama2nya..

Catat Ulasan

CoMMent SiKiT

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...