Halaman

Kawan-Kawan Blog MyCorNer..SELAMAT DATANG

Ahad, 25 September 2011

Bomba tolong Simba!!!

Dari t/hari simba x balik..panggil2 suruh balik makan dia sahut tp x datang dekat pun bgthu mak. Masa tu baru je balik dari kerja sampai dalam pukul 6 lebih, x sempat naik atas rumah terus p cari kat tanah sebelah.,panggil nama sahut..panggil nama sahut...tp maner dia..dahlah bau busuk n lalat byk risau kot2 dia terluka or terperangkap, cari..cari tak jumpa..TAPI panggil sahut pelik ni.adik beradik pak sedara atuk simba pun turut serta menyibuk, cari punyer cari kebetulan pulak adik tertengok ke atas.
ni pokok nyer (gelam)
Terkejut kitaorg camner dia boleh panjat setinggi tu, memandangkan kitorg xde kemahiran untuk memanjat pokok yg saiznya dikira kecik sikit dr batang pinang ..apa lagi cari tanggalah tp x tinggi, aku ni plak cuba alternatif lain..yakni memanjat suatu perkara yang menggayatkan aku...panjat situ tak kena panjat sini x kena...amat hampa sbb Simba terlalu tinggi...


Cuba cari simba kat mana

Mak n adik beradik pun duk ikhtiar cari kayu untuk dibuat tempat Simba turun tapi x memadai sbb tanah tak berapa rata n banyak tunggul risau plak kalau kitorg yg cedera nanti. Kerisauan tu menjadi realiti bila adik terpeleok sudahnye dia kene stay dalam rumah. Akhirnya terpaksa telefon bomba dalam pukul 6.50 petang. Setengah jam barulah abang2 bomba sampai...masa tu hari dah gelap..hujan mula menitis..risau plak kalau simba penat n takut dia jatuh terkena pagar ...Tangga yang dibawa mereka tidak dapat mencapai simba..Dalam keadaan terpaksa salah sorang drp mereka terpaksa memanjat dan seorang lagi tunggu di tangga, aku plak tolong suluhkan lampu besar yg diorg bwk tu halakan ke pokok. Simba plak makin orang panjat, dia naik makin tinggi...




gambar cam blur sikit...gitulah keadaan simba separuh hari duk atas tu
Akhirnya Simba berjaya diturunkan setelah dipercayai separuh hari di atas pokok..bomba bgthu mungkin simba dikejar n dia terkejut sbb tu panjat setinggi yg boleh..Lepas 10 minit Simba berjaya diturunkan hujan makin lebat n kilat2 kelihatan..Ya Allah mujur sangat2 simba berjaya diturunkan kalau keadaan hujan n kilat simba masih ada di atas pokok pasti sukar untuk turunkan Simba..

dah gelap Simba masih atas pokok

Nota: abg Bomba bgthu Simba kene tukar nama huhuhu ..maaf gambar dalam operasi menyelamat xde sebab memang dah tak terfikir untuk snap2 dalam kepala lebih risaukan simba n kucing2 lain yang duk tunggu x makan lagi , lg satu dahla nyamuk banyak time2 gini...Apa2pun terima kasih bomba pasukan penyelamat...

5 comments:

Monkey Boy berkata...

simba rasa dye monyet kot..tue g panjat2 tue..huhu..pape pn.. :) Alhamdulillah dye slamat.. :)

http://mianimalsstory.blogspot.com/

cacamarba berkata...

nsib baik abg bomba amikkn..kalo x,kna kait pkai galah..haha

NoRHaNa CorNER berkata...

Monkeyboy:kalau rs dia monyet mesti dia pandai turun ni tak huhuhu..tp mmg syukur sgt2 sbb blh turun ngn selamat...
Cacamarba:nk guna galah pun x menjadi..kalau ikutkan bomba tu nk guna yg jerut tu tp nasib baik simba elak..risau ms dia nk guna option tu sbb tangga yg diorg bwk x smpi nk ambik simba

meowwmania berkata...

adoiii Simba wat risau mama dia jer...mujur abg bomba cpt sampai

harap serik la si Simba tu nak memanjat lagi hehe

NoRHaNa CorNER berkata...

MM: mmg risau giler..dahlh kwsn tu babi biasa lalu..sy duk tggu situ pun takut huhuhu..ngn ujan mula turun..nmpk cm x berapa serik..duk pnjt tiang letrik plak nsb baik tiang letrik tu 3pemeluk dia kalau x harus smpi ke atas plak..umur dia ni mmg tgh nakal ni..

Catat Ulasan

CoMMent SiKiT

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...